Viktiga saker att tänka på
Publicerat: 14.09.2016
Lathund för att skapa en kampanj
För att driva en framgångsrik kampanj finns det vissa grundläggande saker man måste ha tänkt igenom. Varje kampanj är unik men det finns ändå vissa saker som alla kamapnjer har gemensamt, de behöver ett tydligt mål, de behöver saker som folk nappar på och det behövs en plan för hur kampanjen ska nå ut. Vi har gjort en lathund som hjälper dig att komma ihåg alla delar. Du kan ladda ner den här.
Nedan finns fyra videos som går igenom alla delarna av dokumentet.
Introduktion
Svarar på vad crowdfunding är och hur det fungerar.
Presentationsvideon
80% av alla som lyckas med sin kampanj har gjort en video. Hur gör man en kort och bra video som folk gillar att sprida?
Belöningar
En person som tittar på din kampanj kommer fråga sig "What's in it for me?". Olika kampanjer kommer behöva olika krativa lösningar. I denna video får du guidning kring vad som är bra att tänka på.
Kampanj
Om inte kampanjen blir delad av folk så kan man inte kalla det en kampanj, då är det bara en informationssida. Att få spridning på en kampanj är nog det svåraste av allt du kommer göra inom crowdfunding.